Ce & pentru Ce

Cum & pentru Cine

Cum a fost la Scoala

La finalul Scolii

Ai de invatat
Fura secretele meseriei de creativ
de la performerii industriei.
detalii
Cu ce ramai
Afla exact ce iti da scoala asta.
Si ce nu-ti da.
detalii
Newsletter
Click aici daca vrei sa te abonezi la newsletter-ul Scolii ADC*RO.
Cum a fost la Scoala

Roxana Tanasache

Roxana Tanasache

Cand m-am gandit sa incerc ceva nou pe partea de creatie, urma sa dau reset la tot ce invatasem pana atunci: facultate, master si oh da!... job-ul “de vis”. Ma simteam ca un hoarder de abilitati inutile, foloseam Excel-ul cand voiam de fapt sa fac cursuri de grafica, scriam adrese interne si referate in loc sa ma exprim liber, nimic din ce faceam nu-mi mai placea, mai rau, nu era parte din mine.


Imi doream sa lucrez in publicitate. Ei bine, scoala asta mi s-a parut cea mai accesibila si sigura cale sa ma arunc cu capul inainte. Intr-un moment de sinceritate, am lasat in urma toate alegerile neinspirate si am facut asa cum am simtit, fara regrete si temeri ca ma bag pe teren minat.


La putin timp dupa ce am terminat ADC-ul stiu sigur ca am obtinut tot ce voiam sa obtin in cele patru luni: pe langa portofoliu si internship am intrat in contact cu o multime de oameni misto, pozitivi, forever young: colegi, directori de creatie si organizatori.


Scoala asta e o sesiune prelungita in care esti intr-o competitie permanenta cu tine insuti. Nu mai stii cand e luni si cand e weekend, briefurile curg, aceleasi peripetii zi de zi: vandalizezi topul de hartie, umpli pagini intregi, tai tot ce-ai scris, subliniezi, mazgalesti nervos asteptand sa reapara ideea uitata intr-o secunda, iti suni colegii “de suferinta”, mama, bagi o ciocolata, tigari la dublu si-o iei de la capat; Mozilla e cat pe ce sa se crash-uiasca de-atatea tab-uri, laptopul se incinge la maximum, prea putin obisnuit sa-i dai si cu Photoshop si cu Illustrator, nu stii ce sa mai citesti, ce pagini de Facebook sa urmaresti, daca sa stai la birou sau in pat, pe la ce expozitii sa ajungi sa-ti limpezesti mintea...Uiti sa mananci, ti se cam ia de prieteni, iubitul se simte ignorat, iar singura ta problema e ca ziua are ore prea putine sa absorbi toate informatiile si s-o scoti la capat cu fiecare campanie. Si ai face asta non-stop pentru ca…ADC. Pentru ca ADC nu e boring. Da, tie chiar iti place publicitatea. Auzi tot mai des:”Hai frate,mai iesi si tu! Fa o pauza ca o iei razna!” si tu nu, n-ai da perioada asta nici pe 5 “Electric Castle”, esti fericit asa, vrei sa faci asta in continuare. Se intampla sa nu dormi doua nopti si sa scremi niste idei de care esti mandru din cale-afara pana la intalnirea cu tutorii. Apoi ei te fac sa realizezi ca erau niste idei-avorton, fara speranta de viata, asa ca reincepi maratonul noptilor albe. Pana iese ceva ok. Pana unul dintre profi zambeste, fara sa faca misto. Pana esti convins ca te poti apuca de executii.


Culmea e ca experienta asta te epuizeaza intr-un mod placut, desi nesigur, cauti mereu sa te autodepasesti, sa vii cu ceva mai bun, mai funny, mai pe brief. Pentru cei care iubesc advertisingul, indiferent de background-ul profesional, scoala asta e alegerea potrivita, castigul e garantat, nu ai cum s-o termini mai “blana” decat ai inceput-o. Go for it, munciti mult si credeti in voi!



Inapoi