Ce & pentru Ce

Cum & pentru Cine

Cum a fost la Scoala

La finalul Scolii

Ai de invatat
Fura secretele meseriei de creativ
de la performerii industriei.
detalii
Cu ce ramai
Afla exact ce iti da scoala asta.
Si ce nu-ti da.
detalii
Newsletter
Click aici daca vrei sa te abonezi la newsletter-ul Scolii ADC*RO.
Cum a fost la Scoala

Anton Georgescu

Anton Georgescu

CE E ȘCOALA ADC?

Eu unul nu i-aș zice ”școală”. E ciudat! Bănci nu ai, în loc de tablă e un mare ecran, clasa e cafenea, la cursuri bei și fumezi ca la majorat și profilor le place atât de mult ce fac încât vin seara, obosiți, după job, gratis, să-ți explice care-i faza cu publicitatea. Și, culmea, mai fac și meditații cu tine, la fel de moca. În plus, cam toți au fix calitatea aia rară care lipsește profilor dintr-o ”școală” obișnuită: charisma.
Adică să stai să-i asculți de drag, nu de frică.
Încă o ciudățenie: o să fie prima oară când nu vei vrea să copiezi după colegi. Din contră, o să faci tot posibilul să fii diferit, să fii primul care a avut ideea aia genială. După care o să te întrebi dacă nu cumva e prea la îndemână, poate le vine și celorlalți. Și o să-ți bați creierul să găseasca alta, și mai și.
Temele o să-ți placă chiar și atunci când le urăști.

De exemplu, tema mea preferată a ajuns să fie un brief pentru aspiratoare. Porcăria aia de electrocasnic (până și cuvântul sună steril) mi-a ocupat mintea zile și nopți și a început să-mi placă abia când am realizat că nu încerc să vând un obiect, ci vând ce face el pentru mine. O lecție poate la fel de banală ca un aspirator, dar e incredibil câte idei poți să scoți din ceva banal. La mine au fost mai multe decât am avut pentru brief-uri mai sexy, ca mașini sau înghețată.

CÂND INTRI ÎN ADC TREBUIE SĂ ȘTII CĂ:

NU trebuie să știi să scrii! Mă rog, nu să fii analfabet, e ADC, nu ABC. Vreau să zic că nu trebuie să ai ”talent” și nici o să ieși copywriter, poet sau orator.
NU trebuie să știi Photoshop. Nici asta nu o să înveți la ADC.
Tot ce trebuie să știi ce îi mișcă pe oameni. Pe tot felul de oameni: serioși, de succes, frumoși, ciudați, săraci, îndrăgostiți, sictiriți, fericiți sau frustrați, școliți sau nu, trebuie să ai câte ceva pentru fiecare pentru că toți oamenii cumpără chestii.
NIMENI deține monopol pe idei. Campanii geniale o să vină din cele mai neașteptate locuri. Poți să ai idee slabă după una fantastic de bună și viceversa. Obișnuiește-te cu asta și produ și mai multe. Una trebuie să prindă.

CU CE RĂMÂI?

Am făcut mai multe briefuri în 3 luni de ADC decât în 3 ani de facultate de publicitate. Facultatea nu m-a ajutat să am un portofoliu, ADC-ul da. Ajungi să te tutuiești cu oameni ale căror lucrări le-ai văzut la TV sau care te-au făcut să te oprești pe stradă. Pentru pasionații de publicitate e ca și când ți-ai cunoaște rockstar-urile preferate.


Afli dacă publicitatea e pentru tine.
Cred că e o revelație salvatoare de vieți: să eviți o carieră care nu-ți place înainte să fie prea târziu. Gândește-te doar câți ar prefera să nu fi dat la facultatea la care au dat.
La final, unii dintre colegi mi-au mărturisit că, deși le place publicitatea în continuare, și-au dat seama că nu vor să facă o meserie din asta.

 

Grupa a fost plină de oameni super diferiți, dar dacă toți am căzut de acord cu un lucru este că școala asta îți face mintea elastic și tuturor ne pare rău că s-a terminat.



Inapoi