Ce & pentru Ce

Cum & pentru Cine

Cum a fost la Scoala

La finalul Scolii

Ai de invatat
Fura secretele meseriei de creativ
de la performerii industriei.
detalii
Cu ce ramai
Afla exact ce iti da scoala asta.
Si ce nu-ti da.
detalii
Newsletter
Click aici daca vrei sa te abonezi la newsletter-ul Scolii ADC*RO.
Cum a fost la Scoala

Gabriel Boldis

Gabriel Boldis
Pai mi-a placut pentru ca acolo am invatat ce e aia "relevanta".
Din toate punctele de vedere. Cumva m-a invatat sa gandesc logic, si, odata primit un brief, sa invat sa ma incadrez in cerintele acestuia. Adica sa nu bat campii (cum o faceam pana atunci) si deci, sa fiu relevant, sau macar sa incerc s-o fac :)

Mi-a placut diversitatea solutiilor la o problema. Cel putin atunci cand existau discutiile libere pe o tema, si exista cat de cat un confort psihic, puteai vedea cum se nasc ideile de reclama, si era misto, ca le vedeai cu ochiul liber, si cumva puteai sa observi cum evolueaza un rationament.

Mi-a placut enorm, si inca imi mai place, bibliografia propusa de Serban. Abia daca am ajuns sa achizitionez (si sa citesc) un sfert din cartile propuse de el, insa sunt super tari. Pe undeva, tot cursu' ADC se regaseste acolo, altfel spus sau alfel formulat, insa e acolo, si odata primita cat de cat o structura de la voi, ma rog, de la tutorii pe care i-am avut acolo, cartile astea nu vin decat ca sa completeze sau sa reconfirme unele lucruri.

Nu mi-a placut lucrul in agentie, a fost teribil de rau organizat.
S-a vorbit mult pe tema acelorasi teme.
Vreau sa spun cu asta ca spre exem plu daca X isi prezenta lucrarile intr-o sedinta, ulterior tot X deschidea o sedinta pentru a i se corecta lucrarile prezentate odata.
Inutil sa mai adaug ca la o a treia astfel de sedinta, din nou X se gasea sa spuna ca s-a mai gandit la o chestie, pe marginea aceleiasi teme si, astfel, simteam ca pierd timp, si cum brifurile veneau in fiecare saptamana, simteam ca pierd teren. (Acu daca ma gandesc, probabil ar fi ok o limita a fiecaruia, stabilita in agentii, intre toti cei participanti 15 m de fiecare per idee prezentata, sau ce stiu eu)

Si nu mi-a mai placut un lucru, o corectura la rezolvarea unui brief de radio, in care am fost luat deoparte de copy-ul unei agentiii (nu spun cine :) ) si, desi sperasem ca in momentul ala ca mi se va revela secretul ad-urilor de radio, ei bine, pe un ton confidential si tens, mi s-a atras atentia ca am pus un "i" in plus, la pluralul lui "monstri", respectiv scrisesem "monstrii". Toata faza a durat vreo 20 de minute, si mi s-a parut foarte, foarte, foarte irelevanta :).

Si o ultima chestie la capitolul nu mi-a placut: la seminarii, modul in care unii tutori intelegeau sa-si aduca animozitatile dintre ei, inclusiv la orele de curs.

Insa asta nu cred ca este un lucru care sa poata fi schimbat. Si mai vreo 2-3 care, in afara faptului ca nu aveau nici cel mai minim simt pedagogic, nici macar nu considerau necesar ca ar fi trebuit sa vina pregatiti cu un material, orice material, ceva acolo. Nu i-am inteles si nu cred ca sperau ca doar simpla lor prezenta acolo si faptul ca am fi respirat impreuna aerul aceleiasi camere ne-ar fi facut pe noi, elevii, sa devenim mai luminati, in fine, m-a ajutat si ma ajuta foarte mult scoala... dar ma si frustreaza in acelasi timp :).

Adica eu lucrez (sau cel putin aveam impresia ca o fac) in publicitate, in Timisoara, insa, de cand cu scoala, si de cand realizez ca educatia mea trebuie sa continuie in permanenta, devine evident faptul ca doar cu noroc voi putea ajuunge sa profesez cu adevarat publicitatea aia de bun simt, onesta si simpla, relevanta (ca despre asta e vorba) atat pentru consumator cat si pentru ad-ul sau campania in sine.

Altfel, a fost totusi o prima editie.

Inapoi