Tutorii si agentiile

Ultimele stiri

Ai de invatat
Fura secretele meseriei de creativ
de la performerii industriei.
detalii
Cu ce ramai
Afla exact ce iti da scoala asta.
Si ce nu-ti da.
detalii
Newsletter
Click aici daca vrei sa te abonezi la newsletter-ul Scolii ADC*RO.
Ultimele stiri
Seminar Radio
12 Mai 2008

Seminarul Radio a avut parte de o sustinere considerabila din partea tutorilor ADC*RO, tocmai pentru a compensa locul codas pe care il ocupa acest canal media in mixul de marketing. :)

Ema Prisca, Carmen Tiderle ši Sorin Tranca, trei dintre tutorii ADC*RO, au pledat pentru cauza batranului radio. Marele avantaj al acestui mediu de comunicare il consituie faptul ca are o mare capacitate de a produce retentia mesajului.

Pe de alta parte, oportunitatile radio-ului de a populariza un mesaj, sunt mult diminuate in cazul in care mesajul este expus intr-o maniera brutala sau anosta.

Publicitarul trebuie sa fie constient de faptul ca la celalalt capat al canalului de comunicare se afla o audienta activa, reala, una care recompune mesajul emis in functie de propria viziune. Apropierea fata de ascultator are un grad mare de intimitate prin prisma faptului ca radio-ul « ii sopteste » ascultatorului si patrunde in spatiul sau personal.

Este adevarat ca radio-ul nu poate concura la acelasi nivel cu TV-ul, ruda sa mai « bogata si mai populara », insa are avantajul ca amintirile acustice sunt mai puternice decat cele vizuale sau olfactive. Chiar daca se spune ca o imagine valoreaza o mie de cuvinte, mesajul emis prin unde radio, trebuie a recupereze acest handicap.

Exista o serie de tehnici pentru a compune cadrul actiunii in ciuda imposibilitatii de a descrie cu ajutorul imaginilor.

Totul pleaca de la o idee buna care este mai apoi conturata de efecte sonore, un voice over sugestiv si de o expunere clara.

Cum teoria se invata cel mai bine prin practica, studentii au avut de rezolvat un brief pentru un spot radio cu o durata de cel mult 60``.



Inapoi la stiri